DRUKUJ
2018-03-23

PRZYJMOWANIE I ZAŁATWIANIE SPRAW

Sprawy wpływające do Centrum Usług Społecznych w Pniewach są przyjmowane i rozpatrywane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz przepisami szczególnymi regulującymi sposób załatwiania określonego rodzaju spraw.

Termin załatwienia sprawy biegnie od dnia złożenia (wpływu) podania (wniosku) do tut. Centrum. Sprawy są załatwiane bez zbędnej zwłoki w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza organ.

W przypadku, gdy do rozstrzygnięcia sprawy potrzebne jest przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego, sprawa powinna być rozpatrzona nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawa szczególnie skomplikowana nie później niż w ciągu dwóch miesięcy (termin ten ulegnie automatycznie przesunięciu z przyczyn niezależnych od tutejszego Centrum.)

 

Zaświadczenia powinny być wydawane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia. O każdym przypadku nie załatwienia sprawy w terminie Centrum Usług Społecznych  w Pniewach zawiadamia strony z podaniem przyczyny zwłoki i wskazaniem nowego terminu załatwienia sprawy.

 

 

Przyjmowanie i załatwianie spraw z zakresu pomocy społecznej

- Centrum Usług Społecznych w Pniewach ul. Wolności 1 (budynek B)

tel. 61 29 756 lub 61 29 36 504.

 

Przyjmowanie i załatwianie spraw z zakresu świadczeń rodzinnych, pielęgnacyjnych, alimentacyjnych oraz dodatków mieszkaniowych i energetycznych

- budynek Bursy Szkolnej w Pniewach ul. św. Ducha 10 pok. 4 i 5

tel. 61 29 38 640 lub 61 29 38 642.

 

Więcej informacji dotyczących świadczeń na stronie CUS w Pniewach w zakładce świadczenia